Kalender

Maj
16
ons
Paneler och Incentives @ Berghs School of Communication
Maj 16 kl. 15:00 – 16:00

Det händer mycket i undersökningsbranschen just nu. För att hänga med i utvecklingen och samtidigt få en bild av hur framtiden kan komma att te sig har vi satt ihop en serie paneldebatter för att utforska Framtidens Research.

Paneldebatterna kommer att ske på Berghs School of Communications, Sveavägen 34.
De kommer även att sändas live på nätet samt spelas in och finnas tillgängliga att titta på i efterhand.

Vårens fjärde paneldebatt är Paneler och Incentives. Debattörerna presenteras inom kort. Några möjliga frågor för panelen är:

  • Hur bygger vi paneler på bästa sätt för att trygga både höga svarsfrekvenser och god representativitet?
  • Ska vi belöna respondenterna för deras medverkan, och vilket incentive fungerar i sådana fall bäst?
  • Vad missar vi när vi sätter allt större tilltro till paneler för att få svar?

Dessa och fler frågor hoppas vi kunna, om inte besvara så i alla fall belysa under denna debatt.

Jun
14
tor
Som man frågar får man svar @ Berghs School of Communication
Jun 14 kl. 15:00 – 16:00

Det händer mycket i undersökningsbranschen just nu. För att hänga med i utvecklingen och samtidigt få en bild av hur framtiden kan komma att te sig har vi satt ihop en serie paneldebatter för att utforska Framtidens Research.

Paneldebatterna kommer att ske på Berghs School of Communications, Sveavägen 34.
De kommer även att sändas live på nätet samt spelas in och finnas tillgängliga att titta på i efterhand.

Vårens femte och sista paneldebatt är Som man frågar får man svar. Debattörerna presenteras inom kort. Några möjliga frågor för panelen är:

  • Hur ställer vi frågor som respondenterna kan och vill besvara?
  • Vilka är de vanligaste fallgroparna när du ska ställa frågor?
  • Hur ska vi balansera frågor och svarsalternativ för att få både hög svarsfrekvens och relevanta resultat?

Dessa och fler frågor hoppas vi kunna, om inte besvara så i alla fall belysa under denna debatt.

Aug
20
mån
Strategisk Marknadsanalys @ Berghs School of Communication
Aug 20 kl. 09:00

Tillsammans med Berghs School of Communication anordnar SMIF kursen Strategisk Marknadsanalys.

Kursen ger dig de kunskaper och verktyg du behöver för att förstå hur man gör riktigt bra undersökningar – hela vägen från att göra ett gediget förarbete, genom metodval, urval och datainsamling i olika kanaler, till att analysera och presentera resultaten.
Kursen genomförs delvis i fysiska lokaler och delvis via nätet, allt för att underlätta för så många som möjligt att delta.
Efter genomförd utbildning får du givetvis ett intyg på att du gått kursen.

Kursen startar den 20/8 2018 och pågår under hösten.
Som medlem i SMIF har du dessutom rabatt på anmälningsavgiften!

Läs mer och Anmäl dig redan idag!