Kalender

sep
24
tis
Paneldebatt om teknik i undersökningsbranschen @ Tobii Insight
sep 24 kl. 15:30 – 16:30

Tisdag den 24/9 samlas vi på Tobiis huvudkontor i Danderyd för att lyssna på när Ali Farokhian från Tobii , Alexander Lopera från Neurons och Nicolas Espinoza från Gavagai diskuterar hur ny teknik kommer påverka undersökningsbranschen.

(OBS! Debatten hålls på engelska)

Några av de frågor vi kommer få svar på är:

  • Hur kan AI appliceras idag, och hur kommer det ändra branschens arbetssätt?
  • Vilka tekniklösningar kommer ha störst inverkan på hur undersökningar genomförs?
  • Vad går att göra redan idag som många anser är science fiction?

Vill du se debatten live anmäler du dig här!

Du kan även se debatten livestreamas på SMIFs Facebooksida

Missa inte denna oerhört spännande paneldebatt!

okt
16
ons
Specialpris på Customer Insight Summit @ F7
okt 16 kl. 09:00 – 17:00
Specialpris på Customer Insight Summit @ F7

Onsdagen den 16/10 går årets Customer Insight Summit av stapeln på F7 i Stockholm!

Customer Insight Summit ger dig det senaste inom kundinsikt och analys. En dag fylld med kunskap, inspiration och konkreta tips att ta med tillbaka till din organisation. Fokus på hur du kan förbättra ditt strategiska tänkande och hur du får affärsvärde av all data och alla insikter.

”Customer Insight Summit är den ledande halvdagskonferensen för dig som arbetar med kundinsikt, analys och datainsamling.”

Tillsammans med Wednesday Relations har vi tagit fram ett rabatterat pris för dig som SMIF-medlem för att delta i konferensen.

Klicka bara på länken nedan så får du 20% rabatt på biljettpriset, och är ni 2 eller fler som bokar samtidigt så blir rabatten hela 33%!

Läs mer och registrera dig här!

Vill du delta i den efterföljande halvdags-workshopen så får du även rabatt på den.
Klicka i sådana fall här!

okt
17
tor
ResearchBar Stockholm 17/10 @ Scandic Continental (skybaren)
okt 17 kl. 17:00 – 22:00

Nu är det återigen dags för ResearchBar Stockholm!

OBS! Ändrat datum till den 17/10

Sponsor denna gång är Bilendi som står för de första 100 glasen dryck i baren.

Ta med dina kollegor, kunder, partners och andra som är intresserade av undersökningsbranschen till detta härliga event där du får knyta kontakter och kanske även hitta nya samarbetspartners och kunder.

Eventet är gratis för medlemmar i SMIF och Swedish Insighters. Varje medlem får ta med sig en gäst.

Om Bilendi:

Bilendi är ett av Europas ledande undersökningsföretag med starka egna paneler i 12 länder.

Vi erbjuder allt från snabba indikationer och noggranna effektmätningar till kvalitativa konsumentresor och löpande tracking av KPIs. Tack vare egen produktion som arbetar 7 dagar i veckan kan vi snabbt och flexibelt erbjuda den bästa lösningen för dina behov.

Vår research hjälper ditt företag att välja rätt väg.

Läs mer på Bilendis hemsida

okt
31
tor
ResearchBar Göteborg och seminarium om Post-truth @ Varvet AB
okt 31 kl. 15:00 – 23:00

Höstens ResearchBar Göteborg sker den 31/10 och sponsras denna gång av Point (tidigare Intermetra) som även kommer att hålla det inledande seminariet.

Vi börjar kl. 15:00 med seminariet, och går därefter över i ResearchBar i samma lokal som denna gång blir på Östra Hamngatan 1 i företaget Varvets lokaler.

Seminariet fokuserar på begreppet Post Truth (adj. Betecknar en situation där konceptet ’objektiva fakta’ har mindre betydelse, till förmån för identitetsmarkörer och narrativ med känslomässig genomslagskraft)

För de flesta framkallar post-truth bilder av Donald Trump och Brexit, men Oxford Dictionaries Word of the Year år 2016 är ett betydligt mer genomgripande fenomen med rötter i långsiktiga samhällstrender.

På ResearchBar ställer Point sig frågan: ”i en tid när vi får svårare och svårare att enas kring grundläggande uppfattningar om hur världen fungerar – vad är egentligen innebörden av ”Research”?”

Eventet är öppet för alla som har ett intresse för undersökningsbranschen, så ta med dig kollegor, kunder och samarbetspartners till en trevlig och lärorik kväll!

Om Point (tidigare Intermetra)

Företaget skapades 1991 utifrån en drivkraft att förstå vikten av att leverera förståelse och beslutsunderlag istället för bara mängder av data. Point lägger största vikt vid att lämna ifrån sig resultat som verkligen är begripliga och som på ett relativt enkelt sätt kan implementeras i kundens verksamhet. Points stora fördel ligger i förmågan att förstå och anpassa sig efter kundens behov.

Nov
5
tis
Höstmöte SMIF @ Meddelas inom kort
Nov 5 kl. 15:00 – 17:00
Höstmöte SMIF @ Meddelas inom kort

Välkommen till SMIFs höstmöte 2019!

Under höstmötet fastställs medlemsavgifter, generalsekreterarens arvode, anslag till ERM samt SMIFs budget för 2020.

Utöver det beslutas även om SMIFs aktivitetsplan, samt att valberedningen för att ta fram nästa års styrelse väljs.

Det är med andra ord ett viktigt möte för att styra SMIFs verksamhet, och tillsammans med Årsstämman på våren de tillfällen när du som medlem verkligen kan vara med och påverka.

Efter mötet går vi gemensamt till någon närliggande bar för lite eftersnack och mingel.

Nov
28
tor
MarC Awards 2019 @ Grodans Guldbankettsal
Nov 28 kl. 17:00

Det är återigen dags för undersökningsbranschens Oscarsgala!

På MarC Awards samlas hela undersökningsbranschen, så det är det perfekta tillfället att knyta nya kontakter, dela branschinsikter och hitta samarbeten. Dessutom får du ta del av spännande nyheter och får med dig värdefulla tips som driver dig och din organisation framåt. En av årets föreläsare kommer att vara Stefan Wendin från Neo4J, och fler föreläsare är på gång.

Läs mer, nominera och anmäl dig på https://marcawards.se/

Varmt välkomna önskar

SMIF, Swedish Insighters, ESOMAR, Surveyföreningen och Svenska statistikfrämjandet