Kalender

Okt
18
tor
ResearchBar Stockholm 18/10 @ Scandic Grand Central
Okt 18 kl. 17:00 – 22:00

Välkomna till ResearchBar i Stockholm torsdagen den 18 oktober! En bar för alla oss som arbetar med undersökningar och insikter som arrangeras av SÖK, SMIF & SMUF gemensamt – och denna gång är Userneeds sponsor!

Kom och träffa branschkollegor, kunder och leverantörer på ett avslappnat sätt över ett glas vin/öl. Userneeds står för de första 100 ölen/glas vin och eventet är därmed kostnadsfritt för alla! För att göra det ännu bättre får du även ta med dig upp till två gäster.
Tidigare ResearchBars har varit stora succéer med närmare 50 gäster. Denna gång hoppas vi på ännu fler!

Vår sponsor Userneeds är en av Nordens ledande panelleverantörer för kvantitativa webbundersökningar. I Sverige har Userneeds den största enhetligt rekryterade webbpanelen på cirka 110.000 aktiva panelmedlemmar och även stora paneler i Danmark, Norge, Finland, Irland, Schweiz och snart i Österrike. Userneeds arbetar med en rad branschledande kunder i hela Norden och genomför både mycket stora representativa undersökningar samt nischade målgruppsstudier. Userneeds grundades 2001 och har idag över 50 anställda med kontor i Stockholm och i Köpenhamn.

Nov
6
tis
Höstmöte @ Plats meddelas senare
Nov 6 kl. 15:00 – 17:00

Årets höstmöte för SMIFs medlemmar hålls den 6/11.

På mötet kommer bland annat budget för 2019 att fastställas.

Utöver det kommer styrelsen att presentera ett förslag till aktivitetsplan att arbeta efter på längre sikt.

Mer information kommer per mail.

/SMIFs styrelse

Nov
20
tis
MarC Awards 2018 (OBS NYTT DATUM) @ Meddelas senare (centralt i Stockholm)
Nov 20 kl. 17:30 – 21:30

Nu är datumet för årets MarC Awards fastställt.

Den 20 november samlas personer från hela branschen för att uppmärksamma enastående prestationer och samtidigt passa på att knyta nya kontakter.

Vi kommer dela ut priser i åtta olika kategorier, så se till att nominera de du tycker ska få stå på scenen här:https://www.smif.se/nominering-marc-awards-2018/

Dessutom kommer vi få en fantastisk föreläsning av Jenny Sondell på Odyssey om hur man kan arbeta smartare med sociala medier för att nå sin målgrupp med relevanta budskap och på så sätt stärka såväl varumärket som lönsamheten.

Du vill helt enkelt inte missa den här kvällen!
Anmäl dig och dina kollegor här!

/SMIF, SMUF, SÖK, ESOMAR, Surveyföreningen och Statistikfrämjandet i samarbete