Hur mäter vi kommunikationseffekter?

Vi ger oss i kast med nästa ämne i serien Framtidens Research, och denna gång ska vi prata om att mäta kommunikationsffekter!

Företag kämpar med att få reda på vilken effekt deras olika budskap faktiskt får. Utöver att mäta reklamräckvidd och klick, kan det handla om hur man mäter emotionella effekter, vad konsumenter förknippar varumärket med eller bara att veta om människor tycker kommunikationen är relevant och intresssant.

Då mycket sker på det här områden är vi nyfikna på att höra från några riktiga experter på mätningar hur detta kommer se ut i framtiden.
Några av frågorna vi kommer ställa är:

  • Vad är svårast när man vill mäta kommunikationseffekter?
  • Med all tillgänglig data, vad är det vi inte behöver fråga om?
  • Hur jobbar vi med Brand Safety?
  • Hur mäts Brand Lift? och vilka är fallgroparna?

Anmäl dig här till detta mycket spännande event!

Dessa frågor och många fler kommer vi svar på när vi besöker Demoskops vackra lokaler i centrala Stockholm.
Kan du inte vara med på plats sänds eventet även på SMIFs Facebooksida!

I panelen finns: Erik Berling från Demoskop och Anders Lithner från Inizio.